Ungdataundersøkelsen 2024

Ungdataundersøkelsen blir gjennomført i uke 10–12. Her er informasjon til elever og foresatte.

Hadeland videregående skole er Miljøfyrtårn-sertifisert

Hadeland videregående skole er Miljøfyrtårn-sertifisert og skal ta et aktivt miljøansvar og bidra til grønn omstilling.

Inspirerende samarbeid for elever i industriteknologi

Avdelingen teknologi og industrifag på HVS har for tiden et spennende samarbeidsprosjekt gående med Læringsfabrikken på Raufoss.

Perledag på HVS

Elever på salg, service og reiseliv arrangerer perledag for alle ansatte og elever på skolen onsdag 31. januar mellom klokka 08.00 og 12.00.

Vaksine mot smittsom hjernehinnebetennelse

Folkehelseinstituttet anbefaler at ungdom i alder 16-19 år vurderer å vaksinere seg mot meningokokksykdom (smittsom hjernehinnebetennelse).

Fjorten nominasjoner og to priser til elevfilmer fra Hadeland vgs

Medieelever fra hele Innlandet møttes på Gjøvik kino for å konkurrere om tolv gjeve priser i ulike kategorier under årets “Gullkua”.  Våre elever stakk av med to priser.

Deltakelse på spørreundersøkelse

Alle videregående skoler i Innlandet Fylkeskommune er blitt invitert til å delta i forskningsprosjektet «Ungdom i videregående skole - Sammenhengen mellom mobilbruk og fysisk aktivitetVi har takket ja til deltagelse, og dermed inviteres alle elevene på skolen til å svare på et spørreskjema.

Velkommen til foreldremøte på Vg1

Vi ønsker velkommen til foreldremøte for alle foresatte til elever på Vg1 studieforberedende og Vg1 yrkesfag tirsdag 6. februar fra klokka 18.00-20.00.

Vant skrivekonkurranse med tekst om demokrati og ekkokamre

Ingunn Halbakken Viken på Vg3 studiespesialisering vant en skrivekonkurranse “Unge stemmer” i regi av Nordisk Råd etter å ha skrevet en tekst om demokrati og ekkokamre. I den anledning fikk hun oppleve en innholdsrik dag i Oslo sammen med hele programfagsklassen sin.

Skoledagen går som normalt i morgen

Beredskap og Samferdsel i Innlandet fylkeskommune har drøftet utfordringene med væromslaget i morgen, og kommet fram til at skoledagen går som normalt mandag 22. januar.