Elevene på bygg bygger for deg!

Byggklassen på Hadeland vgs ønsker flere byggeoppdrag for neste skoleår og lager produkter på bestilling.

Tale i anledning den internasjonale kvinnedagen

8. mars ble kvinnedagen markert, og Jona Kvale Svenbalrud holdt en imponerende appell foran skolens elever.

Musikklinjas storprosjekt 2023

"One Upon a Time - A Disney Storybook" spilte tre fulle forestillinger i uke 7 og høstet strålende kritikker.

Storfint besøk av stortingspresidenten

Stortingspresident Masud Gharahkani holdt et levende og inspirerende foredrag på Hadeland vgs.

Kokketalentet Maria i praksis hos Det Kongelige Hoff ved Slottet

Maria Parisi har hatt en spennende praksis hos Det Kongelige Hoff ved Slottet, hvor hun arbeidet i slottets produksjonskjøkken. Nå har hun fått prøvejobb som lærling hos Color Line.

Sander ble fylkesmester i industrimekaniker

Sander Lindstadhagen Bjerkås i 2PIN på Hadeland videregående skole stakk av med førsteplass i fylkesmesterskapet i industrimekaniker forrige uke.

Fire av tolv priser gikk til elevfilmer fra Hadeland vgs

Det ble fire gjeve priser til medie-elevene våre da årets filmkonkurranse "Gullkua" gikk av stabelen på Gjøvik tirsdag denne uka.

Torstein videre til finalen i Abelkonkurransen

Vg1-elev Torstein Barvik Molstad er videre til finalen i Abel-konkurransen og setter kursen til Trondheim i mars for å konkurrere sammen med de aller beste i landet innen matematisk problemløsing.

Motiverende minikurs i bilpleie

I uke 2 hadde elevene våre på Vg2 Kjøretøy et minikurs i bilpleie, hvor resultatet ble rene og skinnende pene biler.

Tale fra elevrådet

Hadeland videregående skole fyller 10 år i 2022, som ble markert med en jubileumsforestilling i kultursalen. Elevrådslederen holdt en flott tale som du kan lese her.