Vant skrivekonkurranse med tekst om demokrati og ekkokamre

Ingunn Halbakken Viken på Vg3 studiespesialisering vant en skrivekonkurranse “Unge stemmer” i regi av Nordisk Råd etter å ha skrevet en tekst om demokrati og ekkokamre. I den anledning fikk hun oppleve en innholdsrik dag i Oslo sammen med hele programfagsklassen sin.

Skoledagen går som normalt i morgen

Beredskap og Samferdsel i Innlandet fylkeskommune har drøftet utfordringene med væromslaget i morgen, og kommet fram til at skoledagen går som normalt mandag 22. januar.

Nye perspektiver etter utveksling i Barcelona

Elise Aleksandra Fanebust jobber hos oss som lærling på tilrettelagt avdeling og i høst var hun tre måneder på utveksling i Barcelona. I etterkant har hun fått et nytt perspektiv på hvor godt vi jobber sammen om de sårbare elevene her på HVS.

Torstein og Maksym videre til andre runde i Abelkonkurransen

Elevene våre Torstein Barvik Molstad på Vg2 og Maksym Koval på Vg1 kvalifiserte seg videre til andre runde i Abelkonkurransen som finner sted nå i januar.

Ledergruppa på samling

Denne uka har ledergruppa vært på skoleledersamling for videregående skoler i Innlandet fylkeskommune. Det ble to interessante dager med viktig tematikk som elevmedvirkning, involverende endringsledelse og ny opplæringslov.

Ny nettside for deg som er ung i Innlandet

På UngInnlandet.no finner du oversikt over fylkeskommunens ungdomsordninger i Innlandet.

Oppdrag ønskes!

Elever på teknologi- og industrifag på Hadeland videregående skole ønsker seg flere prosjekter innen lette kjøretøy og industriteknologi.

Digitalt foreldremøte om rus i sosiale medier

Vi ønsker å informere om et digitalt foreldremøte om rus i sosiale medier onsdag 22. november, i regi av Politiet i Oslo, Asker og Bærum.

Kiwi Nattcup: en suksessoppskrift

Forrige helg gikk årets Kiwi Nattcup av stabelen. Tusen takk til de elevene som arrangerte et prikkfritt arrangement for så mange besøkende!

Sjur videre i Biologiolympiade

Elevene i programfaget biologi på Vg3 har deltatt i første runde av årets norske biologiolympiade. Sjur Raastad Kjørven kvalifiserte seg til runde to.