Skoledagen går som normalt i morgen

Beredskap og Samferdsel i Innlandet fylkeskommune har drøftet utfordringene med væromslaget i morgen, og kommet fram til at skoledagen går som normalt mandag 22. januar.

Skoledagen går som normalt 22.01 - Klikk for stort bildeBuss i vinterlandskap innlandstrafikk

Akershus, Buskerud og Østfold fylkeskommuner har besluttet å gjennomføre hjemmeundervisning på en rekke videregående skoler, samt å innstille skoleskyssen i morgen på grunn væromslaget. Dette er basert på vurderinger mellom fylkeskommunene, Statsforvalter og politiet.

Ikke tilsvarende tiltak i Innlandet

Beredskap og Samferdsel i Innlandet fylkeskommune har også drøftet denne situasjonen og om tilsvarende tiltak bør vurderes å innføre for Innlandet sin del. Konklusjonen var at man ikke gjør tilsvarende i Innlandet, herunder også Hadeland videregående skole.

Kjør forsiktig

Inntil det eventuelt kommer en ny beskjed må vi alle være forberedt på forsinkelser og kanskje trafikale utfordringer, samtidig som det er viktig å gjøre kloke valg basert på kjøreforholdene. Det er viktig for oss at alle kommer trygt fram til skolen. Buss-selskapene er også varslet og har blitt oppfordret til å tilpasse til de lokale kjøreforholdene.

Om det skulle bli forsinkelser i morgen på grunn av vær- og kjøreforholdene vil det ikke bli ført fravær for dette.