Staselig besøk av kunnskapsministeren

I dag fikk vi besøk av selveste kunnskapsministeren Tonje Brenna, som i likhet med Jonas Gahr Støre, trivdes best på kjøkkenet vårt.

Tonje Brenna - Klikk for stort bildeTonje Brenna Hege Linnerud Næss Det første på agendaen var et møte med kunnskapsministeren og våre tillitsvalgte fra de ulike fagforeningene.

Praktisk opplæring

Så fikk kunnskapsministeren prøve seg på kjøkkenet sammen med elevene våre på restaurant- og matfag. Det ble det snakk om både stort og smått, som for eksempel statsbudsjett og økning i borteboerstipend og utstyrsstipend, men også hvordan man kan lage en god majones. Yrkesfagslærer Marianne Hovland Heggen bisto med god pedagogisk opplæring.

Prøvesmaking

Kunnskapsministeren fikk også heldigvis med seg prøvesmaking av browniesrøren som var laget i anledning den europeiske språkdagen. Vi takker kunnskapsministeren for at hun valgte å besøke oss! Vi liker nemlig å vise fram elevene våre og det de er gode på.

Tonje Brenna - Klikk for stort bildeTonje Brenna Hege Linnerud Næss Se flere bilder på skolens Facebookside.