Pallplass i Innlandsmesterskapet for industrimekaniker

Vi gratulerer til Daniel Fiskevold Koll som ble nummer tre i Innlandsmesterskapet for industrimekaniker!

Pallplass

Daniel Fiskervold Koll kom på tredjeplass. - Klikk for stort bildeDaniel Fiskervold Koll kom på tredjeplass. Kjell Andre Knutsen

Torsdag 7. mars ble Innlandsmesterskapet for industrimekaniker arrangert på Ringsaker videregående skole. Elever fra Ringsaker, Hadeland, Dokka, Hamar og Raufoss deltok. Mens Magnus Gjestvang fra Raufoss videregående skole gikk seirende ut av konkurransen, kom vår egen Daniel Fiskevold Koll på tredjeplass.

God erfaring

Både elev og faglærere var fornøyde med resultatet. - Klikk for stort bildeBåde elev og faglærere var fornøyde med resultatet. Kjell Andre Knutsen

Alle elever på Vg2 yrkesfag skal opp til en praktisk tverrfaglig eksamen på slutten av året, og Daniel høstet god erfaring fra denne konkurransen med tanke på å jobbe under tidspress.

“Det var tida som var den største utfordringen”, fortalte Daniel i etterkant av konkurransen.

“Men det var veldig greit å få en gjennomgang før tverrfaglig eksamen. Vi måtte både sveise, dreie, borre og montere. Det var gøy med et godt resultat til slutt”, sier han.

Stolte faglærere

Daniel har fått tilbud om læreplass i Isiflo på industriparken på Raufoss etter Vg2. Han gleder seg til nye utfordringer der.

Faglærer Kenny Ødegård og Kjell Andre Knutsen var også storfornøyde med Daniels innsats.

“Vi ble ikke overrasket over de gode prestasjonene i mesterskapet”, fortalte Kenny.

“Selv om det ble litt kort tid til øving i forkant av konkurransen, har vi jobba med den tekniske forståelsen hele året, og det gode grunnlaget var der hos Daniel”, avslutter han.

Gratulerer så mye!