Foredrag om "Gutta på skauen"

Denne uka var noen av elevene våre på et interessant foredrag om “Gutta på skauen” med Ivar Fjærtoft og Per Olav Grini.

Elever i 3HEA-N på foredrag - Klikk for stort bildeElever i 3HEA-N på foredrag Anne Marte Skari

Elever på utdanningsprogrammet helsefagarbeider med studiekompetanse på Vg3, i 3HEA-N, deltok denne uka på foredraget «Gutta på skauen» med Ivar Fjærtoft, supplert av Per Olav Grini, på LHL-huset.

Krigen på Hadeland

Elevene fikk høre interessante historier om krigen på Hadeland og se på ulike gjenstander som er funnet i skogen. Fortsatt kan slike rester etter krigen finnes om man går i fotsporene til frihetskjemperne. På bildet bak på veggen henger det også en brudekjole som er sydd av fallskjermsilke. Den giftet moren til Per Olav seg i i 1949. Da måtte man bruke det man hadde tilgjengelig.

Vellykket kveld

Arrangørene var over seg av begeistring for elevene, som lyttet, var interesserte og høflige. Elevene syntes også det ble en spennende kveld. Tusen takk for en alternativ skoletime!