Utsendelse av vitnemål

For avgangselever vil vitnemål og kompetansebevis bli sendt ut i løpet av uke 26.

Nasjonal vitnemålsdatabase

Vitnemål - Klikk for stort bildeDokument Bilde av Tara Winstead fra Pexels Standpunktkarakterer og eksamenskarakterer finner elevene i Visma InSchool.

For avgangselever vil vitnemål og kompetansebevis bli sendt via postgangen i løpet av uke 26.

Vitnemål vil bli importert til den nasjonale vitnemålsdatabasen i løpet av kort tid etter at de er produsert. De aller fleste offentlige høyskoler og universitet er knyttet til den Nasjonale vitnemåldatabasen. I enkelte tilfeller vil de ikke bli importert. Da må du selv som søker til høyere utdanning sende inn papirversjonen av vitnemålet.

Samordna opptak

Når du har fått papirversjonen tilsendt, kan du gå inn her: https://sok.samordnaopptak.no/#/ og sjekke at vitnemålet ditt er tilgjengelig. Finner du ikke vitnemålet ditt, må du selv sørge for at du får lagt inn en kopi av vitnemålet.

Du kan samtidig ta kontakt med vårt servicekontor på Hadeland vgs for å få hjelp. Er det feil eller du mangler fag på vitnemålet/kompetansebeviset, tar du kontakt med oss snarest.

Fortsatt god sommer!