Fjorten nominasjoner og to priser til elevfilmer fra Hadeland vgs

Medieelever fra hele Innlandet møttes på Gjøvik kino for å konkurrere om tolv gjeve priser i ulike kategorier under årets “Gullkua”.  Våre elever stakk av med to priser.

Elever fra Hadeland videregående skole ved studieretning medier og kommunikasjon, samt elever som i år har programfaget medier og informasjonskunnskap, deltok med til sammen elleve filmer.

Vinnere

Filmen Jodelen stakk av med prisen for beste scene. - Klikk for stort bildeFilmen Jodelen stakk av med prisen for beste scene. Kari Ingeborg Molden

Filmen Jodelen stakk av med prisen for beste scene.

Prisen for beste idé gikk til filmen Sprekk i isen

Sprekk i isen ble i tillegg nominert til hele seks andre priser; prisen for beste plakat, beste birolle, beste bruk av gjenstand, beste scene, beste scenografi, beste klipping og beste foto.

Flere nominasjoner

Prisen for beste idé gikk til filmen Sprekk i isen.  - Klikk for stort bildePrisen for beste idé gikk til filmen Sprekk i isen. Kari Ingeborg Molden

Elevene fikk også mange nominasjoner totalt:

• Filmen Feberdrømmen ble nominert til beste birolle, beste bruk av gjenstand og beste scene.
  • Neglelakkmassakren ble nominert til beste idé.
  • Filmen Pragmatophobia ble nominert til beste klipping og beste scene.
  • 3MOK sin oppfølger av fjorårets Para, Para 2  ble også nominert til beste scene i tillegg til beste foto.

Litt om Gullkua

“Gullkua” er en årlig filmkonkurranse for medielinjene i Innlandet. Gjøvik sto som arrangør, og Gausdal og Hamar katedralskole var også med i konkurransen.

Gullkua hadde sin opprinnelse på Gausdal videregående skole i 2007, hvor det hele startet som en intern konkurranse og utviklet seg etter kort tid til en konkurranse mellom de ulike medielinjene i fylket.

Filmer fra Hadeland

Her kan du selv klikke deg inn på hvert enkelt bidrag fra våre medieelever.

• 1940: Adrian Hemstad, Leon Nikolai Rækken, Sebastian Unhjem Johansen, Richard Chubaka Shankoma, Natan Milewski, Snorre Gabrielsen (1MEA).
    Se 1940 på YouTube
  • Pragmatophobia: Mats Wøhien Skattum, Karoline Sørbråten, Amira Riad Abdullah Motlak, Annika Reenberg Weihe, Martine Bueson Sørås, Elinor Hougsrud, Valeriia Ivanytsia (2MOK/1MEA).
    Se Pragmatophobia på YouTube
  • RamboHans Christian Frøisli, Ignacio Eduardo Zenteno Coronel, Jesse Jonathan Ahtola, Timothy Matthew Steel (2MOK).
    Se Rambo på YouTube
  • Jodelen: Sine Briskeby, Karin Kvale Svenbalrud, Bjørnhild Sofie Nygaard, Maja Weiberg Sørensen, Lise Koller (2MOK).
    Se Jodelen på YouTube
  • Feberdrømmen: Ingeborg Sigstad Haakenstad, Thelise Alvilde Hernes Gundersen, Josefine Skuland Abrahamsen, Julie Arvesen, Ghada Tahseen Motleq Muhaisen (3MOK).
    Se Feberdrømmen på YouTube
  • Para 2: Isak Redae Abera, David Gutmann, Martin August Hellerud, Faustas Virkutis, Imre Tørstad Skorem (3MOK).
    Se Para 2 på YouTube
  • Sprekk i isen: Martin Thomassen Driveklepp, Zita Christina Ulnes-Groff, Una Ballangrud Edvardsen, Henrik Nymoen, Ida Western Thoen (3MOK).
    Se Sprekk i isen på YouTube
  • Blodtåke: Andrine Fjellro Strømsnes, Gertruda Pakienaite, Greta Grigoraityte , Noah Elias Cerda, Mariel Eveline Thorsrud  , Ella Gillebo Linstad, Jonas Hermundstad, Krystian Leszek Gil (MIK).
    Se Blodtåke på YouTube
  • Neglelakkmassakren: Elena Martine Fondevik Senn, Henrik Motland, Julie Fragoso Bova , Eva Elisabeth Brandrud, Rachel Karin Karlsen Falch , Joulia Murad Bayram, Jonathan Midthun Borgen, Magnus Emilsen Moen (MIK).
    Se Neglelakkmassakren på Google Drive
  • Gutta Lækker: Sebastian Hammer - Larsen, Ayham Abdulkarim Al-Jabal, Simen Bue, Alexander Berger Blækkerud, Hans Wassvik Heier, Eivind Willumsen, Even Sterten  (MIK).
    Se Gutta Lækker på YouTube
  • 24hours: Storm Gudbrand Tretvoll, Sigurd Dynna, Magnus Granseth Bjelland , Vilja Forfod Sønneland, Jenny Habberstad (MIK).
    Se 24hours på CapCut