Sander ble fylkesmester i industrimekaniker

Sander Lindstadhagen Bjerkås i 2PIN på Hadeland videregående skole stakk av med førsteplass i fylkesmesterskapet i industrimekaniker forrige uke.

Vi gratulerer

Innlandsmesterskapet i faget industrimekaniker gikk av stabelen på Lillehammer videregående skole, avdeling nord forrige uke, og vår egen Sander på 2PIN stakk av med 1. plass. Det var i år åtte deltagere fra ulike skoler i Innlandet som deltok. Siden Sander vant, kvalifiserte han seg også til NM i Florø i april, hvor han vil konkurrere med elever fra hele landet. Gratulerer så mye!

Sander Linstadhagen Bjerkås  tok førsteplassen i manuell maskinering - Klikk for stort bildeSander Linstadhagen Bjerkås Interesse og forståelse for fag

I disse dager pågår det flere fylkesfinaler i mange yrkesfag, som er skolekonkurranser arrangert av WorldSkills Norway. Vinnerne i fylkesfinalene går videre til NM. Det kreves spesiell interesse og mye øvelse i faget for å konkurrere på dette nivået. Sander har interessen og forståelse for faget, og klarer derfor å prestere på et høyt nivå.

Sander Linstadhagen Bjerkås  tok førsteplassen i manuell maskinering - Klikk for stort bildeSander Linstadhagen Bjerkås Kjell Andre Knutsen WorldSkills

WorldSkills Norway er en ideell organisasjon som arbeider for å høyne statusen, interessen og kvaliteten på norsk yrkesutdanning. Yrkeskonkurranser er et viktig virkemiddel. Du kan lese mer om organisasjonen her: https://www.worldskills.no/

Se flere bilder av Sander ta hjem førsteplassen på skolens Facebookside.