Elevene på bygg bygger for deg!

Byggklassen på Hadeland vgs ønsker flere byggeoppdrag for neste skoleår og lager produkter på bestilling.

Gutta på bygg bygger for deg! - Klikk for stort bildeGutta på bygg bygger for deg! Hege Linnerud Næss Gutta på Vg1 bygg står klare for å motta henvendelser på ulike byggeoppdrag for neste skoleår.

De er også involvert i et spennende bærekraftprosjekt med fagskolen på Gjøvik og Fremtiden i våre hender.

Kan ta mange ulike byggeoppdrag

- Vi tar på oss mange slags ulike byggeoppdrag. Da lager vi en skisse i samarbeid med kunden, og bruker tegningene og målene til å skape produktet, sier elev Jakob Mende Tyvand på Vg1 bygg.

Aktuelle oppdrag som elevene kan ta på seg er tilbygg, påbygg, garasjer, hytter, lekestuer, lysthus, søppelhus, boder og postkasseskur. Elevene bruker det neste skoleåret på å fullføre prosjektene og legger ned mye nøyaktighet i arbeidet sitt.

Tema bærekraft

Komar Shirepour og Even Elken er klare for mer arbeid. - Klikk for stort bildeKomar Shirepour og Even Elken er klare for mer arbeid. Hege Linnerud Næss Byggavdelingen har også et samarbeidsprosjekt hvor tema er bærekraft og sirkulær økonomi i praksis, sammen med Fagskolen på Gjøvik og organisasjonen Fremtiden i våre hender.

- Overskuddsmateriale fra ulike prosjekter på Hadeland blir brukt til å skape nye produkter av oss. Det tegnes og skisseres på Gjøvik, også ser vi hva vi kan få ut av det overskuddsmateriellet vi får tildelt. Derfor er vi avhengige av kunder som ønsker å være med på et slikt bærekraftig prosjekt, som gjør at vi får solgt produktene våre videre, forteller faglærer Geir Martin Steinsli.

Elevene på bygg er en fin gjeng som trives med det praktiske arbeidet, og viser stolt frem det de har lagd så langt i år av uthus, utedo, badstue og søppelhus.

Ta kontakt

Ta kontakt med oss hvis du er interessert! - Klikk for stort bildeTa kontakt med oss hvis du er interessert! Hege Linnerud Næss Er du interessert?

Ta kontakt og send inn en søknad merket med «Byggeoppdrag» til skolen til:

Hadeland videregående skole
Skolelia 3