Storfint besøk av stortingspresidenten

Stortingspresident Masud Gharahkani holdt et levende og inspirerende foredrag på Hadeland vgs.

Kokketalentet Maria i praksis hos Det Kongelige Hoff ved Slottet

Maria Parisi har hatt en spennende praksis hos Det Kongelige Hoff ved Slottet, hvor hun arbeidet i slottets produksjonskjøkken. Nå har hun fått prøvejobb som lærling hos Color Line.

Sander ble fylkesmester i industrimekaniker

Sander Lindstadhagen Bjerkås i 2PIN på Hadeland videregående skole stakk av med førsteplass i fylkesmesterskapet i industrimekaniker forrige uke.

Fire av tolv priser gikk til elevfilmer fra Hadeland vgs

Det ble fire gjeve priser til medie-elevene våre da årets filmkonkurranse "Gullkua" gikk av stabelen på Gjøvik tirsdag denne uka.

Torstein videre til finalen i Abelkonkurransen

Vg1-elev Torstein Barvik Molstad er videre til finalen i Abel-konkurransen og setter kursen til Trondheim i mars for å konkurrere sammen med de aller beste i landet innen matematisk problemløsing.

Motiverende minikurs i bilpleie

I uke 2 hadde elevene våre på Vg2 Kjøretøy et minikurs i bilpleie, hvor resultatet ble rene og skinnende pene biler.

Tale fra elevrådet

Hadeland videregående skole fyller 10 år i 2022, som ble markert med en jubileumsforestilling i kultursalen. Elevrådslederen holdt en flott tale som du kan lese her.

Fag- og svennebrevutdelingen høsten 2022

Det ble en høytidelig og fin seremoni da 34 fagarbeidere i alle aldersgrupper fikk sitt fag- og svennebrev utdelt torsdag 3. november.

Tusen takk til alle som bidro på Åpen Skole!

Etter to flotte kvelder med Åpen Skole, er vi både imponert og stolte av hverandre over hva vi fikk vist frem.

Staselig besøk av kunnskapsministeren

I dag fikk vi besøk av selveste kunnskapsministeren Tonje Brenna, som i likhet med Jonas Gahr Støre, trivdes best på kjøkkenet vårt.